U Turbo Servisu Nastasijević vršimo mašinsko čišćenje DPF filtera i katalizatora opremom poslednje generacije PY-200. Zapušeni filteri se tretiraju najsavremenijom, inovativnom metodom koja garantuje gotovo stoprocentno čišćenje i vraćanje filtera u fabričko stanje bez oštećenja istog. Na tržištu trenutno ne postoji efikasniji način za čišćenje DPF / FAP filtera i katalizatora.
Čišćenje se obavlja neinvazivnom metodom (bez
sečenja, zavarivanja, temperaturnog šoka) što osigurava da fizičko-hemijska svojstva filtera ostanu nepromenjena. Tehnologija omogućava maksimalnu efikasnost i kod ponovljenih procesa, pri čemu filter zadržava originalna svojstva i nastavlja da radi kao nov.
Pored putničkog programa, oprema koju posedujemo nam omogućava da čistimo DPF / FAP filtere kamiona, autobusa, građevinskih mašina, filtere teške preko 200kg, katalizatore velikih kamiona (SCR) i što bi posebno naglasili, Euro 6 filtere takođe.
Vreme čišćenja od 30 do 120 minuta
Proces čišćenja DPF filtera čine sledeće faze:
- Testiranje povratnog pritiska ( backpressure test ) – mašina utvrđuje stanje filtera na osnovu čega podešava ciklus čišćenja (vreme pranja i sušenja)
- Čišćenje – pranje zaprljanog filtera
- Toplo sušenje filtera – za razliku od hladnog sušenja, nakon toplog sušenja filter ostaje apsolutno suv cime se izbegava oštećenje usled izlaganja niskim temperaturama tokom transporta ili za vreme čekanja na ugradnju. Takođe, ovim se izbegava i karakteristično izbacivanje belog dima ( vodene pare ) iz auspuha tokom inicijalne probe auta.
- Testiranje nakon tretmana – upoređivanjem početnih i konačnih parametara utvrđuje se kvalitet obaveljenog procesa
- Štampanje sertifikata – klijent dobija podatke na uvid.
Ovim procesom poptuno čišćenje DPF filtera traje od 30 minuta za putničke automobile pa do 120 minuta za kamione što omogucava klijentu da može da sačeka završetak tretmana na licu mesta.
Dostupno na celoj teritoriji Srbije
U Turbo Servisu Nastasijević obezbeđujemo uslugu demontaže i montaže, kao i poništavnje grešaka nastalih zapušenjem DPF filtera kod svih vrsta vozila.
Ukoliko niste u mogućnosti da doveze svoje vozilo, DPF filter možete poslati kurirskom službom. Nakon završenog tretmana očišćeni filter dobijate nazad na željenu adresu. DPF filter možete demotirati i kod majstora u vašem gradu, lično ga doneti na čišćenje i sačekati 30 do 120 minuta koliko je potrebno da se obavi tretman.
Cena čišćenja DPF filtera – Ušteda i do 90%
Poznato je da novi DPF filteri koštaju preko 1000e, a za savremenije automobile taj iznos moze biti i višestruko veci. Čišćenjem DPF-a kod nas možete uštedeti i do 90% i dobiti performansu potpuno novog filtera, a što je takođe bitno, neinvazivna metoda kojom čistimo DPF garantuje da možete zadržati garanciju na svom automobilu.
DPF cleaner PY-200
Raspolažemo najnovijom mašinom kojom se sprovodi ovaj revolucionarni postupak. To nam omogućava da bez bojazni možemo garantovati da će zaštitni materijali koji okružuju osetljivu srž filtera ostati postojani i neće izgubiti na svojoj efikasnosti.
Iz mašine izlazi potpuno regenerisan filter koji je u postupku povratio potpuno iste performanse koje je imao kada je bio nov.
Zašto je štetno ukloniti DPF filter?
Gorivo lošeg kvaliteta i česta gradska vožnja smanjuje radni vek filtera. Aktivnu regeneraciju DPF filtera automobil vrši sam ali u određenim uslovima vožnje ( 15 – 20 minuta konstante vožnje preko 60km/h i preko 3000 o/min motora ). Često se dešava da u trenutku kada auto pokrene aktivnu regenerciju filtera vi usporite kretanje, zaustavi vas semafor ili dođete do planiranog cilja. Kada se to desi više puta uzastopno dolazi do tačke zapušenosti koja se ne može otkloniti običnom softverskom regeneracijom. Najčešća praksa „zaobilaženja“ ovog problema je uklanjanje DPF filtera, što nije preporučljivo iz više razloga, i to:
- Rizikujete kvar na turbini. Kada se filter nalazi odmah iza turbine, a ukloni se, nema potpritiska koji on stvara i može se desiti da turbina pregori.
- Bez DPF se povećava potrošnja goriva pri većoj brzini i većem broju obrtaja, jer su uklonjeni senzori koji to kontrolišu.
- Automobil bez DPF filtera ima manju tržišnu vrednost.
- Uskoro se očekuje uvodjenje zakona u Srbiji koji obavezuje vlasnike automobila sa euro 3,4 i 5 normama da obavezno poseduju katalizator ili dpf filter.
- Uklanjanje DPF filtera iziskuje i promenu na softveru elektronske jedinice motora (ECU) nakon čega moze doći do neusaglašenosti sa ostalim senzorima i parametrima bitnim za rad motora. Česte nuspojave su nepravilan rad motora, paljenje „check engine“ lampice na kontrolnoj tabli, pokretanje režima „safe mode“ u kome motor gubi performansu i sl.
- Fizičko uklanjanje DPF-a i softversko reprogramiranje može biti čak i skuplje od samog tretmana čišćenja.
- Odgovorni zajedno! DPF filteri su se do sada pokazali kao najefikasnije rešenje za smanjenje emisije štetnih gasova. Njihovim uklanjanjem direktno zagađujete životnu sredinu.
Šta je DPF filter i čemu služi
DPF – FAP filter imaju svi turbo dizel motori EURO 4 standarda, što znači da skoro svi mlađi turbo dizeli od 2003-2004 poseduju ovaj filter. Proizvodjači automobila koji su medju prvima počeli da koriste ovaj filter od 2000. godine su Peugeot, Citroen i Fiat.
DPF (eng: diesel particulate filter) FAP (fra: filtre à particules) je filter čestica čađi i nalazi se u sastavu izduvnog sistema automobila. Kod starijih dizelaša u kućištu se nalazi samo dpf filter, dok se kod novijih pre DPF filtera u kućištu često nalazi i katalizator. Svrha ovog filtera je da smanji emisiju štetnih izduvnih gasova tako što čestice čađi zadržava u sebi.